Högtskolad helg, det var verkligen långt

En helg som kändes väldigt lång även om tiden passerat med samma takt. Ledigheten som vanligtvis följer helgen har denna gång varit en önsketanke. 8 timmar som var skärpta och fokuserade till max är nu en dimma i mitt minne även om jag har en känsla av hopp från provet.  Lunch timmes sällskapas av skönlitteratur och det som tar sig in i min mun är en Caesarsallad och en dubbel espresso.

wpid-20140405_130424.jpg

Hoppar fram till kvällen, ungefärligt 2 timmar efter vi samlat in våra saker och tagit stegen ut ur provsalen. Julia, Jossan och Sharon har fixat vin och kvällen kommer spenderas med mina 3 underbara tjejer. Kvällen börjar som vanligt med att flaskorna öppnas och första klunken av vin som alltid är den godaste av dom alla. Vi diskuterar allt mellan himmel och jord tills vi kommer in på det nu nästan obligatoriska ämnet om att flytta och framtiden. Jossan och Julia hade dragit fram Sing Star så efter några glas med vin tjöt det i lägenheten med våra toner som ekade det av Dancing Queen, Mamma Mia, Total eclipse of my heart, It´s Raining men och annat.

wpid-20140405_182059.jpg

Då våra röster börjat avta och musiken byt ut mot våra surrande röster tar vi vårat pick och pack med oss till Erik för forsat festande. Det var som det brukar vara, musiken spelas från spotify folk sitter och tränger sig i soffan med drinken i handen och några som står och blandar vodkan med apelsinjuicen i köket och skrattar. Helt vanlig älvsbyfest i någons lägenhet.

Söndag och sol, promenaden till Heart 2 Heart för våran vanliga dagen efter lunch är otroligt skön när man kan verkligen känna vårens dofter  i luften. Sammanfattningen av gårdagen medans jag äter min sallad och dom sina pizzor. Helgen sa sitt hallå samtidigt som sin hejdå, nu när min bror blir 19 idag ska jag nu fira honom med resterande familj och avsluta helgen med arkitektprovet. Tror jag fått en ide som jag är nöjd att försöka framställa och lämna in.

wpid-20140406_112403.jpg wpid-20140406_114927.jpg

 

Leave a Reply

