2 x 2 espresso, en prommenad och en storlek 31

Torsdag och arbetsveckan börjar närma sig sitt slut och helgen kommer snart att bemöta oss med sina omfamnande armar. Veckan började med lite jobb men som arkitektprovets inlämnings datum på mig som hungriga gamar var jag tvungen att ge mig tid med att enbart fördjupa mig in i den kreativa processen. Har tyvärr varit dålig på att uppdatera bloggen just nu men det ska till att bli bättre när jag inte gnags av stress inombords för nånting som kan göra hela min framtid. Den meningens slut gör mig verkligen lite fundersam om jag inte sätter allt för mycket vikt på att ta mig in på någon skola till hösten.

Efter posten idag gick jag en tur på byn och ringde min kära Julia och kollade om hon jobbade. Som turen hade det så var hon fri från jobb fram till eftermiddagen. En liten stroll på byn och ett besök inne i  en provhytt med en storlek vars siffror 31/32 är ett mirakel för mig att testa satt som gjutna, en storlek mindre än mina vanliga 32/32 modeller som jag tyckte börjat “passa bättre” på senaste tiden gjorde mig glatt förvånad över detta. Vidare till lunch på Café Storgatan där en caesarsallad sjönk ner följt av 2 st dubbla espressos. Min kropp är inte riktigt glad över två stycken espressos direkt på varandra.

Lunchen var en höjdpunkt på veckan innan jag bemöts av det trevliga meddelandet att mina nya träningskläder kommit in på posten. Ett paket rikare med träningskläder och tripp hem blir efter ett snabbt ombyte till mina ute träningskläder dags för en annan höjdpunkt för dagen.  Jag och Julia tar en ungefärlig två timmas promenad för att få in lite daglig motion och tidsfördriv innan hon ska jobba och jag ska hem för att städa huset med energin från koffeinet som höll sig starkt tills huset var lite mer än halvfärdigt.

wpid-20140410_111709.jpg

 

 

Leave a Reply

