Det Handlar om dig

Tidigare i veckan läste jag färdig Sandra Beijers bok “Det handlar om dig” som jag inte kunde lägga ifrån mig. Och att jag har en signerad kopia av boken gör det till en av mina älskade “dyrgripar”.  Boken som är skriven i en typ av brevfrom gjorde den till en intressant läsning. Stockholm, Tonårsfyllor i någons lägenhet, cigaretter och kaffe från Seven eleven. En värld som målades upp tydlig och väldigt verklighetsbetonat. Man kunde verkligen sätta sig in i  miljön.

Min miljö just nu är däremot nånting jag inte vill sätta mig in i, huset är stökigt och jag är knäckt efter ha spänt mig så hårt över arkitektprovet. Citerar John Greens, Papper Towns med nånting som träffade mig rakt i hjärtat då jag först läste det i London. It is so hard to leave – until you leave. And then it is the easiest goddamned thing in the world. Huset miljö kan jag nu däremot göra nånting åt och det ska jag. Har ett par timmar på mig att städa hela huset innan jag ska till Julias lägenhet för att göra middag med Henne,Jossan och Sharon.

wpid-20140402_155612.jpg wpid-20140402_155642.jpg wpid-20140405_130424.jpg

Leave a Reply

