Grå himmel, högar av tvätt och skor

Måndag morgon och den lilla blå lappen som säger Wayne´s tea hänger över min ugglemugg denna gråa dag. Vakande av mig själv helt utvilad utan något alarm runt halv 8 men tog mig inte ur sängen för än 8a. Det är påsklov och betyder att jobb som vikarier kommer vara nästan obefintligt i veckan. Så jag har funnit in en plan för idag och imorgon att fördriva tiden. Dagens mål är att köra klart dom 4 tvättmaskinerna med tvätt och hänga den. Vinterns tider och snö och slask är utbytt mot lera snart nu när det regnar och snön blir sig ett minne som lämna spår på mina skor. Skor som är i desperat behov av vård.

Lana Del Rey spelas på youtube för att få höra dom underbara dialoger hon har i sina musikvideos, speciellt i Ride & National Anthem . Dom har gått på repeat sen igår och kommer nog gå på det hela dagen.

wpid-20140414_085418.jpg

Leave a Reply

