Grå istället för Gul

En vecka som spenderas grillande i snön med sol och skoter har ersatts av grått väder med regn och bruna gräsmattor. Okej, inte nånting för mig ändå så det gråa vädret är inte nån förlust. I måndags hade jag ett riktigt il att få saker gjort och har även fått mycket gjort. Igår gravade jag lax, planterade jag kryddor för första gången och hoppas att det blir nånting av det också. Hoppas att jag ärvt min farmors gröna fingrar. Hennes trädgård och växthus är alltid så fint.

Det enda jag inte gjort är att bloggat, men har inte vilat sitta vid datorn eller sitta still överhuvudtaget har haft myror i benen. Kan låta myrorna gå till fingrarna och fördela sig jämt genom kroppen så jag orkar städa och vilja sitta ner för att skriva dessa inlägg. Innan jag somnat in har jag legat och lagt till bilder på anslagstavlorna inne på Pinterest. Mina upptäcker från Tumbler och Pinterest blir min inspiration för inläggen om inredning och arkitektur. Recepten som skulle komma ligger på halt när jag är på min bärbara datorn som saknar photoshop som gör att jag inte kan hantera det råa bildformatet från systemkameran. Men borde få tillbaka den till nästa vecka om jag har tur.

wpid-20140416_120934.jpg wpid-20140416_142611.jpg

Planterat Dill, Timjan, Basilika, Rosmarin, Persilja och Gräslök. Kan inte vänta till sommaren och få laga mat på alla dessa färska kryddor !

Leave a Reply

