Överdriver med livskvaliteten

Näst sista dagen i Stockholm innan hemfärden måndag morgon, där jag nu i 10 dagar har levet lite i en fantasi även om man plågats av en stark förkylning. Varit mycket shopping även om planen var att bara shoppa så lite som var möjligt. Quality Outlet i Barkarby erbjöd mig med utmaningen att ha självkontroll. Självkontrollen och sansade beslut utan impulser drev in väldigt mycket nya saker.

Från Nike. Ett par otroligt snygga sportskor som kan passa för en dag på stan med en vit t-shirt och smala dressade byxor i svart.

20140503_192013

Från Wesc, super fynd jackan i beige jeans tyg för endast 50 kr. Den är super snygg med en väst jag köpte från Filippa K

20140503_193034

Filippa K erbjöd ta 3 och betala för 2 på ett visst sortiment. Nått som lät för bra för att vara sant. Även om det är “fel säsong” så jag bryr mig mer om att samla in kläder med stil som jag kan kombinera och variera efter min personliga stil, färger och smak. Fick med mig en mörk turkos blå/grön dunväst, en grå turtleneck perfekt för att ha under en kavaj för mer dressad stil eller ha som den är när man ligger och läser i soffan. Slutligen en skön stickad tröja som är drömmen under hösten och vintern med en vitskjorta.

20140503_192914 20140503_192511 20140503_192141Vagabond outlet var min största utmaning på hela dagen, provade över 12 par skor och var tvungen att sätta band på mig själv så att jag bara skulle köpa ett par. Fick med mig ett par bruna läder sandaler nu för den uppkommande sommaren.

20140503_193150Super nöjd med mina fynd för en relativt liten summa om jag jämför med hur mycket det hade kostat att köpa allt detta på fulla priset.

Leave a Reply

