Bubbel, skratt och musik under Regnbågen

Solen sken och det gjorde jag med under detta års Luleå Pride festival. Fredag morgon erbjöd  jobb innan jag begav mig med två tunga resväskor för en helg i Luleå. Osäkerheten med vädret tvingade mig att välja på att vara förberedd för att vara snygg beroende på sol eller skur. Invigningen av Pride med genus komedi och Erik Rapps musik under solens strålar.

wpid-20140613_172015.jpg wpid-20140613_184430.jpg

Invigningen tog sitt slut uppföljt av lugn kväll med Petra, Johanna och hennes föräldrar. Bubbel och trivial pursuit, senare nachos och rött på All Star innan kvällen var slut.

wpid-20140613_230521.jpg

Höjdpunkten på veckan var att gå runt i Luleå under Pride och se på allt dom hade att erbjuda från uppträdanden och föreläsningar tills Paradetåget som i år bestod cirka 4000 människor. Dubbla antalet från förra året. Kvällen smyger sig  närmare och klubb Makeout har Magnus Carlsson som uppträder live på kvällen. Mycket dans i det blinkade ljusets dimma med Rox och Johanna, sommaren är officiellt invigd.

wpid-20140614_154751.jpg wpid-20140615_004104.jpg

Återhämtning krävs söndagen, den bästa form av rehabilitering tar sina hårda tag på plånboken. Peak Performance erbjuder mig ett underbart basplagg för alla olika säsonger. Sandra Beijer har gått från författare till modedesigner och hennes kollektion kunde finnas i Luleås JC butik. Tyvärr när kollektionen var menad för kvinnor så  uteblev den från min garderob men inte gick jag därifrån tomhänt. En snygg kortärmad skjorta i väldigt häftigt mönster blev min nya kompanjon. The Body shop ger mig min fina hy med ett snabb besök ger det ett nytt hempa läppsyl  och lermask för att rena mina porer från Luelå Pride hemma på byn sköljer jag av helgens festligheter.

wpid-20140615_153742.jpg wpid-20140615_153926.jpg wpid-20140615_154107.jpg

 

 

 

Leave a Reply

