Solen går upp och sätter värmen på top

Norrbotten har haft framsidan av tidningarna, rubriken varmast i Europa och Älvsbyn brukar som vanligt alltid vara varmast i Sverige. 40 grader i solen och 33 grader i skuggan är som en tropisk strand. Inte ska man klaga men när man enbart bara jobbat i två veckor med denna värme som varierat mellan 30 grader till 36 grader under solens gassande ljus. Föregående helg var jag iväg till Piteå för loppmarknaden som är varje lördag under sommaren. Fyndade tyvärr inte nånting men alltid kul med loppis.

Olika gulliga plåtbukrar, gamla cigarett paket i plåt, med mera

wpid-2014-07-19-04.54.07-1.jpg.jpeg wpid-2014-07-19-04.51.58-1.jpg.jpeg

Träffade även en fantastisk konstnär som sålde sin konst. Min första reaktion när jag såg det slant det ut ett “WOW” högt och ljudligt. Väldigt okontrollerat men jag var så tagen av dom alla. Köpte tyvärr inte nån för jag har redan så mycket på mina väggar.

wpid-2014-07-19-04.53.10-1.jpg.jpeg wpid-2014-07-19-04.53.20-1.jpg.jpeg wpid-2014-07-19-04.53.36-1.jpg.jpegSmakade lite etiopisk peppar som hade en väldigt mustig och nötig smak. Och kaffe på etiopiskt odlade kaffebönor, ny rostade och rund  smaken. Skulle göra en fantastisk espresso.

wpid-2014-07-19-04.52.51-1.jpg.jpeg

Leave a Reply

