My second hand

Min dag har spenderats i Piteå med second hand butiks besök. Börjar på 3000 kvadratmeter med möbler, porslin, kläder och annat krimskrams. Dom hade gjort upp lite inspirerande sätt hur man kan använda sina återbrukade föremål. Gillade verkligen sänggavel av en gammal dörr och sängborden gjorda av äppellådor.

wpid-2014-08-05-08.35.09-1.jpg.jpeg

Den gröna stolen från 50 talet fick följa med mig hem, blev tok kär då jag såg den. Den kräver lite arbete men så snygg den kommer bli då jag ger den nya kläder av Lisa Bengtssons tyg Boudoir.

wpid-2014-08-05-08.35.13-1.jpg.jpeg

Fyndade mig även en Calvin Klein skjorta som blir perfekt för att använda då jag målar akryl eller annat och fixar möbler, man måste ju vara snygg när man arbetar! Riktigt redigt och slitstarkt tyg känner man i denna skjorta så den tål att arbetas i.

wpid-2014-08-05-09.00.34-1.jpg.jpeg

Senare vidare till en favorit i repris. Reprisen är en mindre och den bästa secondhand butiken i Piteå. Med sin kollektion kallad Remake gör dom nya saker av det gamla dom får in och säljer vidare. Dom har även gjort ett växthus av massa inlämnade fönster, magiskt vackert och väldigt bra.

wpid-2014-08-05-08.35.27-1.jpg.jpeg

Har en förkärlek till denna stil av ram, retro som passar så snyggt på en stilren vitvägg. Och motivet i denna fångade mitt öga, tyvärr lät jag den stanna kvar.

wpid-2014-08-05-08.35.31-1.jpg.jpeg

 

 

Leave a Reply

