En hektiskt lista ger en lite tid över att sitta ner

I en period har jag nu varit väldigt upptagen och det har äntligen tagit och lugnat ner sig. För nu iallafall men vem vet hur länge det tar innan jag får fullt upp igen? På denna lista jag gjorde för att veta vad jag skulle göra för att på bästa sätt utnyttja tiden är det två kreationer som jag är oerhört stolt över.

Nummer ett är denna tavla. Jag donerade denna till skolan jag arbetat på det senaste året. Ett försök att inspirera dom till att måla eller annat. Budskap som fred,vänskap, kärlek och balans är insatta. Även finns mod, hopp och jämställdhet. Ordet kunskap finns i det vänstra hörnet som ska gå ihop med boken en bok innehåller både kunskap och fantasi. Vill illustrera kreativiteten som kan finnas i sinnet från information vi tar in från i detta fall en bok och vilken explosion av bilder det kan skapa. Tavlan pryder nu en av skolans väggar och har fått namnet I litteraturens fantasi värld.

Nummer två, denna underbara fåtölj från 50talet som har fått en ny personlighet i Lisa Bengtssons Boudoir tyg. Många timmar och dagar har det tagit att få till den men är väldigt nöjd med utkomsten. För och efter bild finns på inne i min konst/portfolio blogg. Länk finns här och i menyn.

Leave a Reply

