Regnet över Stockholm

En regnig och väldigt stormig måndag spenderar man inomhus med en varm kopp te och mycket tjockt stickade kläder med en bok. För tillfället läser jag “The Bell Jar, Sylvia Plath” på originalspråket. I helgen har det varit full rulle, lördagen spenderades ute i Barkarby på Stockholm Quality Outlet. Fyndade mig en härlig kabelstickad tröja från HOPE, ett cognac färgat läder bälte från Hugo Boss och ett nytt matchande armband till min Vintage Eterna klocka. Den blev som ny, helt förälskad.

Igår började det hemska vädret och då började jag också måla in mig i min värld med två nya akryl målningar som min moster beställt. Modellerna för bilden var hennes två underbara söner och mina underbara kusiner. Självkritisk är man alltid och har mycket att lära när det kommer till att måla med akryl med för att vara första gången som jag gjort nånting i denna stil är jag ganska nöjd med resultatet.

wpid-2014-09-22-11.06.46-1.jpg.jpeg

Leave a Reply

